Vakantie in het Zwarte Woud (Wandelen, Mountainbiken, Motorrijden)

  • erik walraven

    Beste wandelaars, mountainbikers, motorrijders en natuurliefhebbers,

    Bent u op zoek naar een rustige en mooie omgeving met een schitterende natuur waar u kunt wandelen, mountainbiken, motorrijden of gewoon een lekkere vakantie doorbrengen in het Zwarte Woud?

    Dan kan ik u het Akzent Hotel Landgasthof Adler in Bernau im Schwarzwald, gelegen in het Naturpark Südschwarzwald, van harte aanbevelen.

    Hier vind u nog het Zwarte Woud met zijn rust, groene weides, veel dennebomen, mooie bloemen, kabbelende beekjes en mooie goed geprepareerde wandelpaden- en wandelroutes. Voor de mountainbikers zijn er special uitgezette routes tot aan de Feldberg. De ware motorliefhebber kan hier zijn hart ophalen. Diverse dagtochten met veel bochten en afwisselende vergezichten en wegen behoren tot de mogelijkheden.

    Akzent Hotel Landgasthof Adler ligt op 45 km van Freiburg en dicht bij de Zwitserse en Franse grens. Uitstapjes naar Colmar (FR) en Basel of Zurich (Zw) behoren tot de vele mogelijkheden.

    De kamers met douche en toilet in het hotel zijn schoon, comfortabel en sfeervol ingericht en van alle moderne gemakken voorzien. Het ontbijt en avondeten is er prima en het terras nodigt 's avonds uit om ff lekker te blijven nakletsen onder het genot van een heerlijk glas bier of een lekker wijntje. De motor en mountainbike kunnen gratis gestald worden in de afsluitbare garage. Het hotel wordt geleid door een Nederlandse familie. Kortom een aanrader!!

    Tijdens u verblijf in dit hotel krijgt u de KONUS-gästekarte waarmee u gratis gebruik kunt maken van de bus en de trein in het Zwarte Woud. Heerlijk en gemakkelijk om na bijvoorbeeld een wandeling met de bus terug te keren naar het hotel. U kunt de auto of motor laten staan en met de trein naar Freiburg of zelfs Basel te gaan.

    Website: Hotel Landgasthof Adler Bernau im Schwarzwald

    Het adres:

    Hotel Landgasthof Adler

    Riggenbacher Landstraße 10

    79872 Bernau im Schwarzwald

    tel 0049 7675 929400 of een email naar: info@hotel-landgasthof-adler.de

  • Adriaan de Wind

    Hoi,

    Ben net terug en heb een paar dagen in dit hotel doorgebracht. Mooie kamers, prima eten en leuke mensen. De prijs-kwaliteitverhouding klopt en ik heb me er prima vermaakt. Een erg mooi en rustige ligging. Je kunt vanuit dit hotel allerlei activiteiten ondernemen en de gastheren helpen je er graag bij.

    Tijdens mijn verblijf kwamen er regelmatig mensen ´s avonds eten en waren er opvallend veel Nederlanders en Belgen die 1 nachtje bleven op doorreis naar hun vakantiebestemming in Italie of Zwitserland.

    Ik kan het aanbevelen.

    Adriaan.

  • Theo Rooijakckers

    Hallo allemaal,

    Ik ben naar aanleiding van deze advertentie de afgelopen week op wintersport in dit hotel geweest. De kamers en verzorging is inderdaad prima in orde. De nederlandse eigenaren doen er alles aan om je het naar je zin te maken. Aan het einde van de middag zat ik lekker bij de open haard na te genieten van mijn dag onder het genot van een goed boek en een lekkere huiswijn. De sauna was verassend groot en mooi ingericht.

    Er lag mooie sneeuw en op een paar minuten afstand liggen de loipes, ski-pistes en geprepareerde winterwandelpaden. Tevens is het skigebied Feldberg binnen 25 minuten te bereiken.

    Ik heb me er prima vermaakt en heb nu al een 7 = 5 arrangement geboekt voor het voorjaar. Ik kom dus zeker nog een keer terug.

    Groetjes,

    Theo

  • Theo Rooijackers

    Hallo allemaal,

    Ik heb genoten van het 7=5 arrangement in Hotel Landgasthof Adler. Gelukkig had ik min mountainbike meegenomen en kon ik dus het wandelen afwisselen met mountainbiken. Nou en dat heb ik geweten. Echt mooi tochten met vele hoogtemeters. 's Avonds lekker de sauna in en samen met mijn vrouw kletsen met 2 andere fietsers die er ook waren. Zij reden echter op een racefiets en hebben diverse bergen beklommen.

    De kamers waren piccobello, zeer schoon en gezellig ingericht en het eten (nieuwe kok) was nog beter dan ik al gewend was. de nederlandese eigenaren zijn super aardig en behulpzaam en je kunt altijd bij ze terecht.

    Ik zou zeggen niet aarzelen, gewoon uitproberen.

    Groetjes Theo en Mirjam.

  • erikwalraven

    Beste wandelaars, mountainbikers, motorrijders en natuurliefhebbers,

    Bent u op zoek naar een rustige en mooie omgeving met een schitterende natuur waar u kunt wandelen, mountainbiken, motorrijden of gewoon een lekkere vakantie doorbrengen in het Zwarte Woud?

    Dan kan ik u het Akzent Hotel Landgasthof Adler in Bernau im Schwarzwald, gelegen in het Naturpark Südschwarzwald, van harte aanbevelen.

    Hier vind u nog het Zwarte Woud met zijn rust, groene weides, veel dennebomen, mooie bloemen, kabbelende beekjes en mooie goed geprepareerde wandelpaden- en wandelroutes. Voor de mountainbikers zijn er special uitgezette routes tot aan de Feldberg. De ware motorliefhebber kan hier zijn hart ophalen. Diverse dagtochten met veel bochten en afwisselende vergezichten en wegen behoren tot de mogelijkheden.

    Akzent Hotel Landgasthof Adler ligt op 45 km van Freiburg en dicht bij de Zwitserse en Franse grens. Uitstapjes naar Colmar (FR) en Basel of Zurich (Zw) behoren tot de vele mogelijkheden.

    De kamers met douche en toilet in het hotel zijn schoon, comfortabel en sfeervol ingericht en van alle moderne gemakken voorzien. Het ontbijt en avondeten is er prima en het terras nodigt 's avonds uit om ff lekker te blijven nakletsen onder het genot van een heerlijk glas bier of een lekker wijntje. De motor en mountainbike kunnen gratis gestald worden in de afsluitbare garage. Het hotel wordt geleid door een Nederlandse familie. Kortom een aanrader!!

    Tijdens u verblijf in dit hotel krijgt u de KONUS-gästekarte waarmee u gratis gebruik kunt maken van de bus en de trein in het Zwarte Woud en nog vele extra's zoals gratis toegangt tot de musea in Bernau im Schwarzwald. Heerlijk en gemakkelijk om na bijvoorbeeld een wandeling met de bus terug te keren naar het hotel. U kunt de auto of motor laten staan en met de trein naar Freiburg of zelfs Basel te gaan.

    Website: Hotel Landgasthof Adler Bernau im Schwarzwald

    Het adres:

    Hotel Landgasthof Adler

    Riggenbacher Landstraße 10

    79872 Bernau im Schwarzwald

    tel 0049 7675 929400 of een email naar: info@hotel-landgasthof-adler.de

  • Patries

    Hallo Erik Walraven,

    wil je nog meer leuke berichtjes over het Zwarte Woud posten. Er is een nieuw forum op www.zwartewoud-vakantie.nl , waar je berichtjes en foto's kunt plaatsen. Bij zwartewoud-vakantie.nl kun je ook vele andere accommodaties in het Zwarte Woud vinden.